Katovanje – opsecanje folije

Svi znamo da na engleskom jeziku „cut“ znači iseći ili napraviti rez. U tom smislu pominjemo katovanje folije, što bi značilo sečenje folije prema vektorskom crtežu. U toku daljeg teksta objasnićemo kakav postupak je u pitanju, kao i kada se najčešće koristi.


KADA SE RADI KATOVANJE FOLIJE?


Ova tehnika je posebno preporučljiva za potrebe brendiranja vozila, štandova, izloga, za podnu grafiku ili reklamne panoe...
Međutim, postupak se može primeniti i za sasvim male tiraže. U praksi se često dešava da se sečenje (katovanje) folije, radi prema crtežu koji donosi klijent. Ponekad se radi o crtežima koji su izrađeni u više boja, i neophodno je da se takav crtež obradi za katovanje.
To se radi na taj način što se svaka boja katuje posebno.

 


KATOVANJE FOLIJE PREDNOSTI


Tehnika katovanja ima dosta prednosti. Ako ste, na primer, odlučili da svoj izlog izbrendirate na ovaj način, vi dobijate jednu reklamu koja će trajati u dužem nizu godina, pri čemu će uspešno odolevati vremenskim prilikama i neće izgubiti svoje boje, tj. izbledeti sa protokom vremena.
Za katovanje se najčešće koriste PVC kolorne folije, ali isto tako i folije koje su poluprovidne a imaju različite dezene. Zahvaljujući svemu tome, vi dobijate neprovidan izlog, ali koji neometano propušta dnevnu svetlost u unutrašnjost lokala.
Katovanjem PVC folije dobijate mnogobrojne mogućnosti za izradu reklama i natpisa za firme. Nekim drugim tehnikama štampe nije moguće ostvariti efekte koji se postižu na ovaj način, kao što su reflektujuće površine ili metalik boje.
Ovaj postupak se može raditi na više načina: vi sami možete da uradite dizajn i grafičku pripremu; druga varijanta je da je idejno rešenje osmislio klijent a grafički dizajneri će odraditi pripremu. Po sistemu „ključ u ruke“, poveravate sve stručnom timu – od kreiranja idejnog rešenja do grafičkog dizajna.Katovana reklama se na kraju lepi na transfer foliju. Na ovaj način se olakšava pozicioniranje elemenata reklame kao i lepljenje.


 

Ostale usluge na koje možete računati su takozvano ricovanje, ili opsecanje nalepnica koje se štampaju na posebnim papirima koji su samolepljivi.
Potrebno je znati da katovanjem folije dobijate određeni tekst ili ime firme većih dimenzija, a uslugu možete da iskoristite i kada želite izradu grafika ili logoa, raznih znakova ili informativnih poruka.
U početku teksta smo napomenuli da se katovanje folije često koristi kod brendiranja automobila ili autografike. Svoju primenu katovanje nalazi kod višebojnih ili jednobojnih grafika, ali bi trebalo voditi računa da se ova tehnika ne koristi kod slika koje imaju dosta nijansi boja – tada je najbolje rešenje digitalna štampa