Memorandumi

MEMORANDUMI


Čak i u eri elektronske komunikacije, moramo reći da bez papira, pečata i penkala, nema bitnih odluka ili ugovora. Memorandumi predstavljaju nezaobilaznu stavku u ozbiljnom i profesionalnom poslovanju. 
Drugačiji naziv za memorandum može biti poslovno zaglavlje. Može se reći da je to standard u poslovnoj komunikaciji. Najčešće je formata A4. Koristi se kao podloga za poslovna pisma, ugovore, ponude, kao i drugu eksternu i internu prepisku

ŠTAMPA MEMORANDUMA


Na neki način, memorandumi su „lice“ vaše firme, odnosno, oni vas prezentuju. Svako preduzeće mora ima svoj vlastiti memorandum i to je osnovna kultura poslovne komunikacije. 
Memorandum sadrži osnovne podatke vašeg preduzeća, logotip, obično u gornjem levom uglu; žiro račun, PIB, matični broj, kontakt telefoni, adresa vašeg web sajta, e mail adresa i slično.
Sama štampa memoranduma vrši se na mat ili sjajnom kunstdruk papiru, ili na ofsetnoj hartiji, u jednoj ili dve boje, punom koloru. Debljina papira je 80 gr, 120 i 150 gr.

IZRADA MEMORANDUMA


Važno je naglasiti da je grafički dizajn potrebno stručno odraditi, obzirom na to da je memorandum vaša „slika i prilika“, odnosno, na njemu dajete izjave, odluke, štampate rešenja, profakture, fakture i sve ostalo potrebno u svakodnevnom poslovanju. 
Zbog toga izradu grafičkog rešenja prepustite profesionalcima, a ona je obično gratis kada radite i štampu kod odabrane štamparije. Uvek ćete sve prvo pogledati i odobriti pre ulaska u štampu, zatražiti eventualne izmene. Kada budete sasvim zadovoljni, pristupa se štampi memoranduma, koja će veoma brzo biti gotova, često to bude samo sat vremena. 
Ipak, ne čekajte poslednji momenat, javite se na vreme, izradite memorandume za svoju firmu koji će dodatno govoriti o vašoj profesionalnosti, kreativnosti i entuzijazmu u poslovanju.